Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!
 
NEWSLETTER
 
| Text size
   

Billboard Greek AirplayΠαπαρίζου Έλενα
Baby It's Over
Billboard Hot 100Carly Rae Jepsen
Call Me Maybe
Billboard 200Linkin Park
Living Things
Dance Club SongsEva Simons
I Don't Like You
MTV Hit ListRihanna
Where Have you Been

Ένα τραγούδι θα σου πω (αλλά σε internet σκοπό)



Eίναι πασιφανές πλέον ότι το Διαδίκτυο διαμορφώνει τάσεις και στη μουσική. Στο προηγούμενο σημείωμα λέγαμε ότι συνεχώς μειώνονται οι πωλήσεις των άλμπουμ και αυτή η απαξίωση της συγκεκριμένης φόρμας ήταν κάτι που είχε αρχίσει να φαίνεται σταδιακά εδώ και τέσσερα, πέντε χρόνια και θα καταλήξει κάποια στιγμή, υποψιάζομαι, στον αφανισμό.

 

Και ενώ οι πωλήσεις των άλμπουμ συνεχώς μειώνονται, στα τραγούδια οι πωλήσεις έχουν φτάσει σε απίθανα ύψη, τέτοια που σπάνια – εκτός μερικών εξαιρέσεων - έχει γνωρίσει η δισκογραφία.

 

 

Για παράδειγμα, τα τραγούδια Just Dance και Poker Face της Lady Gaga έχουν πουλήσει σχεδόν 6 εκατομμύρια το καθένα – ιντερνετικά - μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το Low του Flo Rida, όπως και το Boom Boom Pow των Black Eyed Peas πλησιάζουν και αυτά τα 6 εκατομμύρια το καθένα. Και είναι δεκάδες τα τραγούδια που πολύ γρήγορα ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο.

 

‘Ετσι  όπως έλεγα και παλιότερα στην εκπομπή, είναι φανερό ότι πρόκειται πια για την απόλυτη επικράτηση του τραγουδιού, όπως δηλαδή ήταν πριν από την εμφάνιση των Beatles, το συγκρότημα που επέβαλε τα άλμπουμ. Οι Beatles, μαζί με άλλα συγκροτήματα  και καλλιτέχνες της γενιάς τους, ήταν αυτοί που ουσιαστικά επέβαλαν το φορμάτ του άλμπουμ μέσα από ολοκληρωμένα έργα.

 

Η μεγάλη διαφορά βέβαια είναι ότι από τους δίσκους των 45 στροφών που πουλούσαν – και που συνέχισαν να έχουν επιτυχία μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 90 (CD singles), παράλληλα με τα άλμπουμ - ότι εκατοντάδες από αυτά τα τραγούδια έχουν μείνει κλασικά, είτε ανήκαν στη δεκαετία του 30 (Cole Porter κ.α), είτε στη δεκαετία του 50 (Elvis Presley, Chuck Berry κ.α)  είτε στη γενιά των καλλιτεχνών της δεκαετίας του 60 (από Beatles και Bob Dylan ως Burt Bacharach). Τώρα όμως με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα τραγούδια αυτά είναι στο σύνολό τους εφήμερα ή ανόητα.

 

 

Οh God it’s Friday !

 

Το youtube για παράδειγμα δίνει ευκαιρία να ακούγονται χιλιάδες ηχογραφήσεις από όλο τον πλανήτη. Το ζήτημα όμως είναι ότι τα λεγόμενα αξιόλογα κομμάτια είναι αγνοημένα. Αυτή την εβδομάδα, ας πούμε, η 13χρονη Rebecca Black έχει ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια χτυπήματα στο youtube και μπήκε στα 100 πρώτα του Billboard με ένα τραγούδι που λέγεται “Friday”. Σε αυτό το τραγούδι η νεαρή Καλιφορνέζα έχει ένα προβληματισμό: αν θα καθίσει στο μπροστινό ή στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου στη διαδρομή για το σχολείο. Και τραγουδάει: «Χτες ήταν Πέμπτη - Πέμπτη/ Σήμερα είναι Παρασκευή - Παρασκευή/ Αύριο θα είναι Σάββατο - Σάββατο/ Και η Κυριακή ακολουθεί». Αυτού του είδους τα τραγούδια κάνουν επιτυχία στο Διαδίκτυο.

 

Όσον αφορά τώρα στις δισκογραφικές εταιρείες, οι οποίες μεταμορφώθηκαν και διασώθηκαν οι περισσότερες μετά τον πρώτο καταιγισμό των νέων πραγμάτων, με σχεδόν μισούς ή λιγότερους υπαλλήλους, κατάφεραν να έχουν πωλήσεις και πάλι που σχεδόν να τις ικανοποιούν απόλυτα. Αυτά βέβαια, στην Αγγλία και στην Αμερική, γιατί στην Ελλάδα… το απόλυτο χάος.


Deprecated: Function strftime() is deprecated in /home/mystery/public_html/scripts/functions.php on line 373

Deprecated: Function strftime() is deprecated in /home/mystery/public_html/scripts/functions.php on line 374
Ενημέρωση: 28-03-2011