Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!
 
NEWSLETTER
 
| Text size
   

Billboard Greek AirplayΠαπαρίζου Έλενα
Baby It's Over
Billboard Hot 100Carly Rae Jepsen
Call Me Maybe
Billboard 200Linkin Park
Living Things
Dance Club SongsEva Simons
I Don't Like You
MTV Hit ListRihanna
Where Have you Been

Η μηχανή του rock 'n' roll



Μόλις το προηγούμενο βράδυ έβλεπα ένα επεισόδιο του αγαπημένου μου CSI Las Vegas όπου ο μάνατζερ μίας πιτσιρίκας pop star (με αρκετά στοιχεία Madonna και Britney στο χαρακτήρα) η οποία δεν άντεξε την υπέρμετρη προβολή και αποσύρθηκε, την αντικατέστησε με μία χορεύτρια σωσία της. Αυτομάτως, το μυαλό μου άρχισε να ανακαλεί παρόμοια γεγονότα στο χώρο της showbiz. Θυμάστε, ας πούμε τους Milli Vanilli του δαιμόνιου Frank Farian, οι οποίοι δεν τραγουδούσαν καν και στα τέλη της δεκαετίας του ’80 είχαν κάνει θραύση κερδίζοντας και Grammy το οποίο τους αφαιρέθηκε όταν έγινε γνωστό ότι τραγουδούσαν άλλοι για λογαριασμό τους; Δηλαδή τι πουλούσαν; Μόνο εικόνα και attitude που τότε περιείχε και μπόλικη δόση κιτς.

 

 

Τότε, σκέφτηκα… Κι αν αυτό συμβαίνει και τώρα; Πού να το ξέρουμε εμείς και πώς να το ανακαλύψουμε; Τα συμφέροντα και τα χρήματα είναι τόσα που δεν μπορεί παρά να ισχύει ο νόμος της σιωπής για κάθε εμπλεκόμενο. Όλα αυτά, βεβαίως, σε ένα φανταστικό κόσμο, έτσι;

 

Φανταστικό σαν τους Μικρούς Ήρωες (Little Heroes) του Νόρμαν Σπίνραντ (Μηχανή του Ροκ Εν Ρολ, κυκλοφόρησε εδώ) που 25 χρόνια πίσω και 2-3 πριν τους Milli Vanilli είχε φτιάξει τον απόλυτο pop star που άκουγε στο όνομα Red Jack και δεν ήταν άλλο από ένα ολόγραμμα, ένα δημιούργημα δαιμόνιων και ικανότατων προγραμματιστών σε συνεργασία με τους ανθρώπους του θεάματος, οι οποίοι με τη σειρά τους προσομοίαζαν πολύ στο σημερινό μοντέλο executives της δισκογραφίας (άντε και λιγότερο, προς το παρόν, αυτών του κινηματογράφου).

 

Η διαφορά είναι ότι το λαμπρό μυαλό του συγγραφέα δεν μπόρεσε να συλλάβει και το ενδεχόμενο ο ακροατής - θεατής να μη γνωρίζει ότι πρόκειται για ψηφιακό ήρωα και να τον αποδέχεται ως πραγματικό. Κάτι που δεν είναι και μακριά, αν ήδη δεν το ζούμε. Ήδη η βιομηχανία έχει κάνει εδώ και 6-7 χρόνια τα πρώτα της βήματα με τα ψηφιακά στελέχη της δισκογραφίας με προγράμματα όπως το Hit Song Science, το οποίο αναζητά το… τέλειο τραγούδι. Ένα πρόγραμμα που… σου λύνει τα χέρια και με λίγες γνώσεις πληροφορικής γίνεσαι ηγέτης της δισκογραφίας. Πώς πήγαιναν οι αρχαίοι στο Μαντείο των Δελφών; Ε, οι executives και οι παραγωγοί πάνε εκεί.

 

Το πρόγραμμα, μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα του Harvard, προέβλεψε την επιτυχία της Norah Jones, με το άλμπουμ Come Away With Me, του Ben Novak με το Turn Your Car Around, των Maroon 5 και ορισμένων άλλων. «Οι φήμες λένε πως σχεδόν αμέσως μετά η J-Lo, η Anastacia και ο Robbie Williams εξεδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για τις υπηρεσίες της εταιρείας. Ενδιαφέρον που δεν μειώθηκε ούτε όταν άκουσαν τη λυπητερή», αντιγράφω από σχετικό άρθρο του συναδέλφου Βαγγέλη Βαγγελάτου σε φύλλο της Ελευθεροτυπίας το 2005, ο οποίος εύστοχα αποκωδικοποιεί «Το DNA του ήχου και του soundtrack τριών γενεών, αποκωδικοποιημένο και εύκαιρο για γενετικά πειράματα. Στα χέρια των δισκογραφικών...».

 

 

Κι αν νομίζετε ότι αυτό ήταν μόνο ένα πρόγραμμα που δε βρήκε μιμητές, γελιέστε. MixCloud, MusicXray, BandMetrics είναι μόνο μερικά από αυτά που συνέχισαν στο ίδιο μονοπάτι τελειοποιώντας κατά το δυνατό αυτή την τεχνολογία. Προσθέστε σε αυτά και τα «έξυπνα» προγράμματα δημιουργίας playlist των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών (ναι, το Hit Song Sience συνέβαλλε και στη δημιουργία τηλεοπτικών προγραμμάτων), τα παιχνίδια τύπου Guitar Hero και όλα τα συναφή, αλλά ακόμα και τα ρομπότ μουσικούς (!) όπως το Cybraphon ή τα μοντέλα της Zenph Sound Innovations που αναπαράγουν πιστά συνθέσεις παλαιότερων καλλιτεχνών όπως θα τις ηχογραφούσαν αν ζούσαν σήμερα, ή, τέλος (;), το Orchestrion, που προσαρμόστηκε στο σήμερα από τον μεγάλο Pat Metheny, και τότε έχετε μπροστά σας το πανόραμα της σημερινής μουσικής, και όχι μόνο, βιομηχανίας.

 

Τώρα, θα πει κάποιος, και τι έγινε; Ο Elvis δεν ήταν δημιούργημα κάποιου μάνατζερ και κάποιων παραγωγών; Ο Michael Jackson; Ήταν. Αλλά ήταν και άνθρωποι που μέσα στο κεφάλι τους έκρυβαν το τελειότερο κομπιούτερ, το μυαλό τους, που μαζί του κουβαλούσε εμπειρίες, βιώματα, συναισθήματα και, φυσικά, πηγαίο ταλέντο, και αντιδρούσε απρόβλεπτα. Όπως αντέδρασε και ο Red Jack του Spinrad μετά την παρέμβαση μιας ομάδας χάκερ. Δηλαδή, ανθρώπων με μυαλό, συναίσθημα και ταλέντο.

 

Τώρα, γιατί όλα τα παραπάνω μου φέρνουν στο μυαλό εικόνες όπως της Lady Gaga, τι να σας πω… Είπαμε, το μυαλό αντιδρά απρόβλεπτα.

 

j.florakis@billboardgreece.com

 

active sonar

 

Το σημερινό active sonar θα σας χαρίσει μερικές στιγμές… artificial intelligence της μουσικής βιομηχανίας, όχι κατ’ ανάγκη και όλες αγαπητές στο χειριστή του που υπογράφει…

 

Norah Jones: Come Away With Me (2002) η πρώτη επιτυχία του Hit Song Science. Μακάρι να ήταν όλες έτσι… δείτε

 

Ben Novak: Turn Your Car Around (2004) και η δεύτερη επιτυχία του προγράμματος στις προβλέψεις του. Ο συμπαθής νεοζηλανδός να ήξερε κάτι και στο βίντεο παρουσιάζει έναν ήρωα Robocop;

 

 

Milli Vanilli: Baby, Don't Forget My Number (1989) Νο 1 το 1989 στο αποκορύφωμα της σύντομης καριέρας τους. Απολαύστε ποιότητα… δείτε

 

Sharon Jones & The Dap-Kings: 100 Days, 100 Nights (2007) για να μη νομίζουμε ότι τέτοιου είδους προγράμματα χρησιμοποιούν μόνο οι πολυεθνικές, η Orchard Music, εταιρία διανομής ανεξάρτητων καλλιτεχνών, όπως η Sharon Jones, ήταν από τους πρώτους πελάτες. δείτε

 

Public Enemy: Dont Believe The Hype (1988) «Προγράμματα σαν τα Music Intelligence Solutions, Music Universe και Hit Song Science μπορούν να λύσουν το πρόβλημα της ανάδειξης ενός καλλιτέχνη» είχε δηλώσει ο γκουρού Chuck D.

 

 

Gorillaz Featuring Daley: Doncamatic (2010) δεν μπορεί να μιλάς για… εικονική μουσική πραγματικότητα και να μην αναφερθείς στο πρώτο πραγματικό καρτούν σχήμα. Ιδού σε ένα… υποβρύχιο βίντεο. δείτε

 

Kraftwerk: We Are The Robots (1977) είναι «ξύλινο» να επαναλαμβάνεις πόσα χρόνια μπροστά ήταν αυτοί οι φοβεροί γερμανοί, αλλά τι άλλο να πεις; 1977 ήταν… δείτε

 

The Monkees - I'm a Believer (1966) να πούμε ότι ήταν το πρώτο… σύμπτωμα φτιαγμένων ινδαλμάτων από τη βιομηχανία του θεάματος; Μάλλον, τους αδικεί, διότι δεν ήταν ακριβώς έτσι και το ταλέντο περίσσευε. δείτε

 

Pat Metheny: Orchestrion solo & part 2 (2010) αυτός ο τεράστιος κιθαρίστας έστησε ολόκληρη περιοδεία αντικαθιστώντας τους μουσικούς με ρομπότ! δείτε

 

Lady Gaga: Born This Way (201o) αδυνατώ να πιστέψω ότι αυτό το κορίτσι δεν είναι το απόλυτο δημιούργημα της μουσικής βιομηχανίας που δείχνει την εξέλιξή της. Όσο για το αν γεννήθηκε έτσι, τι να πω; 

 

 

Παρατηρήσεις, επικρίσεις, αναρτήσεις και φυσικά τα δικά σας αγαπημένα τραγούδια της εβδομάδας στα j.florakis@billboardgreece.com και sonarbillboard@yahoo.gr


Deprecated: Function strftime() is deprecated in /home/mystery/public_html/scripts/functions.php on line 373

Deprecated: Function strftime() is deprecated in /home/mystery/public_html/scripts/functions.php on line 374
Ενημέρωση: 19-05-2011