Crisis? What Crisis? |
Εντάξει, εντάξει, ξέρω… Πάνε οι δίσκοι, πάνε τα CD, πάει η μουσική… Τελείωσαν όλα. Τότε εμείς τι κάνουμε εδώ; Ας φεύγουμε και ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα, παρακαλώ… Προσωπικά, λέω να μείνω, να ανοίξω το laptop μου, που πρόσφατα συνέδεσα με το παλιό στερεοφωνικό μου και να ακούσω λίγη μουσική. Κι αν θυμηθώ κάτι παλιό, μπορεί να βάλω και κανένα βινύλιο στο… μεσήλικο πικάπ μου (γεννήθηκε το 1975) ή κανένα CD στο πρόσφατα ενηλικιωθέν CD player μου (γεννήθηκε το 1993) κι αν με κουράσουν τα πήγαινε-έλα στη δισκοθήκη να ξαναβάλω enqued μερικά άλμπουμ στο laptop για να ξεκουραστώ…
Κάπως έτσι είναι η ζωή ενός μουσικόφιλου σήμερα και απορώ γιατί όλοι παραπονιούνται και έχουν εγκαταλείψει τα… εγκόσμια. Εντάξει, κι εγώ δεν γεννήθηκα τώρα, από βινύλια έμαθα να ακούω, στα CD υποχρεώθηκα να περάσω και τώρα στα mp3 και FLAC και m4a και ποιος ξέρει τι φορμάτ (βαρέθηκα να αλλάζω αγγλικά-ελληνικά, σόρρυ) θα έλθει αύριο. Τι θα κάνω; Θα κόψω τη μουσική; Θα μείνω σε ό,τι βγήκε μέχρι το 70 κάτι ή 80 κάτι, που είναι και πιο ιν στην Ελλάδα; Νο γουέι!
Κάποιοι μου λένε ότι η ποιότητα ήχου είναι αλλοιωμένη και γιατί να ταλαιπωρούνται στα στούντιο με τις παραγωγές οι καλλιτέχνες κ.λπ… Εντάξει, θα προσαρμοστούν όλα και όλοι. Οι παραγωγές ήδη έχουν γίνει πιο εύκολες και πιο οικονομικές, ακόμα και συγκροτήματα όπως οι Radiohead, βλέποντας μπροστά, προσαρμόστηκαν και κάνουν βήματα στο μέλλον τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και διανομής της μουσικής τους. Στο κάτω-κάτω, οι γονείς μου τον Elvis από φορητό πικάπ δεν τον άκουσαν; Η αδελφή μου τους Beatles από ένα ηλεκτρόφωνο που ακόμα την κυνηγάω που δεν ξέρει τι απέγινε… Εγώ, με τη σειρά μου, τους Clash σε πικάπ και στερεοφωνικό, ο γιος μου μπορεί να τους ακούει από πολυσυσκευή. Κι αν οι Clash δεν τον συγκινούν τότε σίγουρα κάτι θα έχει βγει αντίστοιχο να τον συγκινήσει. Τα φορμάτ αλλάζουν με την εξέλιξη της τεχνολογίας, αλλά η μουσική συνεχίζει το δρόμο της σαν τέχνη. Δηλαδή, όταν βγήκε η φωτογραφία η ζωγραφική εξαφανίστηκε ή έγινε χειρότερη;
Είναι και άλλα, μαζί με την τεχνολογία, τα δεδομένα που καθορίζουν την εξέλιξη της μουσικής και της κάθε τέχνης. Οικονομικά, πολιτικά, κοινωνικά… Τυχαίο ήταν άραγε το ότι κυριάρχησε η ραπ και το χιπ-χοπ στην Αμερική; Εκεί υπήρχε αίσθημα αδικίας, καταπίεσης που έψαχνε να βρει διέξοδο. Κι αν πεθαίνει το ροκ, πεθαίνει γιατί έσβησαν όλα αυτά που το γέννησαν και, κυρίως, η καταπίεση της νεολαίας (έτσι δεν γεννήθηκε στην Αμερική;). Τώρα, τι να ακούσει ο πιτσιρικάς για να διαφοροποιηθεί από τη μαμά και τον μπαμπά που μπορεί να του κάνουν δώρο για τα γενέθλιά του οικογενειακό εισιτήριο των U2 ή να πάνε μαζί σε συναυλία στο Gagarin και το Terravibe; Εγώ διαφοροποιήθηκα ακούγοντας ό,τι άκουγα στην εφηβεία μου, γιατί οι δικοί μου, εδώ, μεγάλωσαν με ρεμπέτικα, λαϊκά, Θεοδωράκη και άλλα σχετικά σπουδαία, αλλά όχι και τόσο ριζοσπαστικά για τα τέλη της δεκαετίας του 70 που ήμουν έφηβος. Ο γιος μου σε δέκα χρόνια θα βλέπει τους Sex Pistols όπως βλέπω εγώ τώρα τον Elvis. Ε, θα θέλει τα δικά του ινδάλματα.
Κι όταν τα βρει θα αναρωτηθεί: «Κρίση; Ποια κρίση;», που έλεγαν και οι Supertramp στο άλμπουμ τους που δάνεισε και τον τίτλο του σημερινού Sonar.
active sonar
Robbie Robertson: Madame X (album: How To Become Clairvoyant/2011) δύο σπουδαίοι μουσικοί, φίλοι και κιθαρίστες, μιας και εδώ παίζει και ο Eric Clapton, συναντιούνται… ακούστε
Simon & Garfunkel: Bridge Over Troubled Water (album: Bridge Over Troubled Water/-1970) πρόσφατα πήρα τη νέα έκδοσή του σε CD με διάφορα bonus. Αριστουργηματικό!
Keren Ann: 101 (album: 101/2011) ένα μικρό διαμάντι της pop από μία πολίτη του κόσμου (ρωσο-ολλανδο-εβραία που μοιράζει τη ζωή της στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη), η οποία ωστόσο ακούγεται περισσότερο γαλλίδα και σίγουρα λάτρης του Serge Gainsbourg. ακούστε
Pink Floyd: Time (album: Dark Side Of The Moon/1973) 38 χρόνια πριν, σαν σήμερα γινόταν η αρχή ενός ανεπανάληπτου ρεκόρ για τα Billboard charts με το Dark Side Of The Moon να ξεκινά από το Νο 1 την παραμονή του εκεί για σχεδόν 15 χρόνια (741 εβδομάδες!). Ρεκόρ που, μάλλον, θα παραμείνει ακατάρριπτο
My Brightest Diamond: Feeling Good (album: Red Hot Productions/Dark Was The Night/2009) παράξενα που σε οδηγεί η μουσική καμιά φορά. Άκουγα τη Jennifer Hudson (βλ. American idol) να to τραγουδά τις προάλλες και θυμήθηκα αυτή τη διασκευή από το σχήμα της άγνωστης εδώ Shara Worden (συνεργάτη του Sufjan Stevens, μεταξύ άλλων). δείτε
Anais Mitchell feat. Greg Brown: Why We Build The Wall (album: Hadestown/2010) ήταν ένα από τα καλύτερα άλμπουμ του 2010 και το συγκεκριμένο τραγούδι γίνεται ολοένα και πιο επίκαιρο μέρα με τη μέρα. Ακούστε τους στίχους του… δείτε
Radiohead: (album: King Of Limbs/2011) όσο σκέφτομαι ότι ένα άλμπουμ των Radiohead περνά απαρατήρητο σε αυτή τη χώρα –για να μην πω ότι πολλοί που το παρατήρησαν το έθαψαν- θέλω όλο και πιο πολύ να μεταναστεύσω… δείτε
X-Ray Spex: (album: Germ Free Adolescents/1976) η τραγουδίστριά τους, Poly Sterene, μόλις έφυγε από τη ζωή παραδιδόμενη στον καρκίνο. Οι X-Ray Spex έκαναν ένα σύντομο πέρασμα στη σκηνή του punk, αλλά η Poly Sterene χρωμάτισε την εποχή με τηn “τσιριχτή” φωνή και την αθώα της εμφάνιση, ενώ η σαξοφωνίστρια Lora Logic συνέχισε με τη Rough Trade σε μερικές ενδιαφέρουσες ηχογραφήσεις δείτε
Echo & The Bunnymen: The Killing Moon (Ocean Rain -1984) απόψε εμφανίζονται στο Gagarin 205 κι αυτό είναι ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια όλων των εποχών…
Παρατηρήσεις, επικρίσεις, αναρτήσεις και φυσικά τα δικά σας αγαπημένα τραγούδια της εβδομάδας στα j.florakis@billboardgreece.com και sonarbillboard@yahoo.gr Deprecated: Function strftime() is deprecated in /home/mystery/public_html/scripts/functions.php on line 373 Deprecated: Function strftime() is deprecated in /home/mystery/public_html/scripts/functions.php on line 374 Ενημέρωση: 28-04-2011 |
| ||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
© 2011 Mystery Tales All Rights Reserved
| ↑
|